Livrare și retur
Livrare
Produsele comandate vor fi livrate, în funcție de orașul, data și ora comenzii, într-un interval de 1 - 5 zile lucrătoare și vor fi trimise numai la adresa indicată de cumpărător. Livrarea produselor va avea loc în condiții obișnuite de luni până vineri, între orele 9.00 și 18.00.
Orice dată care este stabilită pentru livrarea Produselor este aproximativă, iar Jael Organic SRL nu va fi responsabilă pentru orice întârziere, indiferent de cauza acesteia. Produsele pot fi livrate înainte de data de livrare anunțată, cu respectarea obligației de a informa în prealabil cumpărătorul.
În cazul în care Jael Organic SRL nu are posibilitatea, din orice motiv, de a trimite produsele comandate de cumpărător (și aflate în stoc) în termen de 14 zile de la plasarea comenzii, cumpărătorul are dreptul de a anula comanda, iar Jael Organic SRL va rambursa orice sumă plătită de cumpărător pentru aceste produse.
Jael Organic SRL nu va fi răspunzătoare pentru nicio pierdere suferită de cumpărător pentru livrările care sunt întârziate sau care nu sunt finalizate din motive legate de cumpărător.
În cazul în care cumpărătorul sau reprezentantul acestuia nu se află la adresa indicată pentru livrare, ceea ce face imposibilă livrarea produselor de către personalul de livrare, costurile de returnare vor fi plătite de către cumpărător către Jael Organic SRL în termen de 5 zile de la emiterea facturii în acest sens.
În cazul în care cumpărătorul face o cerere de returnare a bunurilor, acesta poate fi obligat să plătească Jael Organic SRL, înainte de livrare, un nou cost de transport.
Retur
Definiții
- consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor.
- profesionist - orice persoană fizică sau juridică, publică sau privată, care acţionează în cadrul activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale în legătură cu contractele care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi orice persoană care acţionează în acelaşi scop, în numele sau pe seama acesteia;
- produs - orice bun corporal mobil, cu excepţia bunurilor vândute prin executare silită sau valorificate ca urmare a aplicării prevederilor legale; apa, gazele naturale, energia electrică şi energia termică sunt considerate "produse" atunci când acestea sunt puse în vânzare în volum limitat sau în cantitate fixă;
- 4. contract la distanţă - orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul;
Dizolvarea contractului de vânzare
Dreptul de a vă retrage dintr-un contract de la distanță, este reglementat de Art. 9 – Art. 16 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative – (denumită în continuare ”OUG34/2014”).
În conformitate cu prevederile OUG34/2014 consumatorul este îndreptățit să se retragă dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14 din OUG34/2014.
Termenul de retragere
Fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 (paisprezece) zile pentru a se retrage din Contract, perioadă calculată începând cu ziua în care Clientul sau o parte terţă, alta decât Curierul şi care este indicată în adresa de livrare a comenzii, intră în posesia fizică a produselor (Art. 9 din OUG34/2014).
Exercitarea dreptului de retragere
În vederea exercitării dreptului de retragere, consumatorul, înainte de expirarea perioadei de retragere (vezi Termenul de retragere de mai sus), va informa în scris Jael Organic SRL (Jael Organic Shop) cu privire la decizia sa de retragere din Contract, prin intermediul unui cereri / declarație de retragere, trimisă la contact@jael.ro, care trebuie să conțină:
- numele cumpărătorului, adresa de mail/numărul de telefon și numărul comenzii
- denumirea și numărul de bucăți pentru produsele ce se doresc returnate
- metoda de plată folosită pentru comanda
- data livrării produselor
- pentru comenzi achitate în numerar sau cu cardul în magazin, este necesară menționarea contului IBAN unde se poate restitui valoarea produselor
- motivul returnării (opțional)
Jael Organic SRL va trimite consumatorului fără întârziere, prin email sau telefon, confirmarea de primire a cererii de retragere, în termen de 2 zile lucrătoare.
Excepții de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere referitor la contractele la distanţă contractele având ca obiect furnizarea de produse care au fost desigilate sau deschise de consumator. Conform articolului 16, litera e din OUG34/2014, produsele cosmetice sau pentru uz personal folosite / testate nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere:
- produsele folosite, indiferent de motiv. Semnalarea defectelor de ambalaj după folosirea produselor nu sunt acceptate.
- produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- prezintă urme de lovire sau deteriorare
- produsele care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
Obligațiile Clientului în cazul retragerii
În conformitate cu Art. 14 din OUG34/2014, consumatorul, în cazul exercitării dreptului de retragere, se obligă să returneze la sediul Jael Organic SRL, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 (paisprezece) zile de la data la care acesta a comunicat decizia sa de retragere din Contract.
Clientul suportă cheltuielile de returnare a produselor și se obligă să returneze produsele doar prin companii de curierat sau personal (nu acceptăm colete returnate folosind serviciile Poștei Române), informând Jael Organic SRL despre expedierea returului. Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.
Având în vedere natura produselor comercializate de Jael Organic SRL, consumatorul se obligă să returneze produsele într-o stare perfectă și impecabilă, nefolosite/netestate, cu sigiliul si ambalajul original, respectiv într-o stare în care Produsul poate fi comercializat din nou. Produsul va fi returnat împreună cu toate accesoriile, eșantioanele gratuite, cadourile, în ambalajul original nedeteriorat și cu instrucțiunile de folosire.
Întrucât produsele Jael Organic Shop sunt obținute din materii prime naturale și sintetice, fără coloranți și parfum, nu se vor accepta retururi pe considerente de diferențe/discrepanțe de culoare/miros/textură între același tip de produs provenind din loturi diferite/lot similar, acestea nereprezentând o lipsă de conformitate/viciu ascuns.
Clientul va returna Produsul către Jael Organic SRL la adresa: Strada Brașov 32A, Cluj Napoca, 400066, România, tel: 0744256244. Jael Organic SRL nu acceptă coletele trimise la altă adresă decât cea menţionată mai sus sau coletele expediate prin Poșta Română.
În situația în care produsele pot face obiectul dreptului contractual de retragere, după inspecția cantitativă și calitativă a produselor returnate, Jael Organic SRL va confirma asumarea obligațiilor legale necesare în cazul retragerii.
Pentru retururi parțiale de comenzi, dacă valoarea produselor rămase în comandă nu respectă condițiile ofertei/promoției referitoare la transportul gratuit, mai precis valoarea lor cumulata nu mai depășeste 250 lei, vom rambursa valoarea produselor returnate mai puțin costul unui transport aferent produselor păstrate (produsele păstrate sunt atașate unei comenzi care nu se califică pentru transport gratuit). Taxele pentru retur sunt întotdeauna suportate de client, indiferent de valoarea comenzii.
Obligațiile Jael Organic SRL în cazul retragerii
Jael Organic SRL va returna toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, nu mai târziu de 14 zile de la data la care Jael Organic SRL a intrat în posesia fizică a tuturor produselor returnate de consumator. Pentru returnarea parțială a unei comenzi și pentru returnarea integrală a unei comenzi, după deschiderea coletului, nu se restituie costurile livrării achitate de consumator la plasarea comenzii.
Jael Organic SRL va rambursa sumele datorate dupa cum urmează:
- pentru comenzile achitate cu cardul bancar, online – prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- pentru comenzile achitate cu cardul bancar la aparatul POS din punctul de ridicare din Cluj Napoca și pentru comenzile achitate în numerar – prin virament bancar, este necesar să ne furnizați datele unui cont bancar pentru transferul sumelor;
- pentru comenzile achitate prin transfer bancar (ordin de plată) – prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
Rambursarea sumelor plătite de Client către Jael Organic SRL nu se poate face în numerar.